Čísla versus písmenka

Čísla versus písmenka

Na začátku semestru vedení rozhodlo, že budeme mít opět čísílka. Pan prorektor Koschin to hájí tím, že škola neprováděla relativní známkování (tedy oznámkování až po vyzkoušení všech studentů tak, aby jich nepropadlo příliš v případě, že je jich hodně pod ‚nutnou‘ hranicí pro složení zkoušky). Nabízejí se dvě otázky. Skutečně převod známek nikoho nepoškodil a nikomu nezhoršil průměr? Je argument pro přechod na starou stupnici dostatečný?

Na začátku semestru vedení rozhodlo, že budeme mít opět čísílka. Pan prorektor Koschin to hájí tím, že škola neprováděla relativní známkování (tedy oznámkování až po vyzkoušení všech studentů tak, aby jich nepropadlo příliš v případě, že je jich hodně pod ‚nutnou‘ hranicí pro složení zkoušky). Převod známek se uskutečnil tak, jak je popsáno v tomto čísle, v minulém to bylo uvedeno jinak a špatně. Nabízejí se dvě otázky. Skutečně převod známek nikoho nepoškodil a nikomu nezhoršil průměr? Je argument pro přechod na starou stupnici dostatečný?

V případě první otázky si myslím, že se dá úspěšně pochybovat o tezi, že všechno dopadlo dobře. Ano, nějaká nespravedlnost v tak velkém množství převádění známek se určitě vyskytne, ale podle mě nastal problém již dřív. Známka A znamenala, že student dosáhl nejméně 90 procentního ohodnocení zkoušky, totéž znamená známka 1. Proto se logicky známky A převedly na jedničky. Další procentní intervaly už jsou tedy kratší, jelikož kdyby každé písmeno B až E znamenalo deset procent, stačilo by splnit předmět na polovinu bodů.
Z nějakého neznámého důvodu byl první interval v písmenkovém známkování delší. Ale věděli to zkoušející? Rozšíření škály naopak způsobí, že studenti, kteří by dostali jedničku, byť s odřenýma ušima, byli ohodnoceni známkou B, která se jim nyní změnila na dvojku.

Druhá věc, proč jsme vykročili zpět na číslicové známkování? Dle školy proto, abychom nezaváděli relativní známkování špatně. To se v podstatě dělo. Nebylo jednoduší se ho během nějakého času naučit? A když už by to nešlo, proč tvrdit, že ho škola zavadí. Známkovat 1 až 4 nebo A až F mi přijde v zásadě jedno, kdyby naše běžná stupnice měla známkování od 1 do 6, tak bychom si ničeho ani nevšimli. Takhle se akorát dějí věci, které vyvolávájí spíš další rozladění. Dost na tom, že dva studijní systémy zmenšují možnost výběru času přednášky (je-li vůbec vypsaná). Jestli tím chtěla škola posílit rozmrzelost, která při změnách (nakonec doufejme k lepšímu) nastává, je těmito kroky jistě na správné cestě.

Diskuze

Jak anonymně přispívat do diskuze? Stačí zaškrtnout "Chci zveřejnnit jako host" a vyplnit náhodné jméno a e-mail

Mohlo by vás zajímat

9f540da5-1bf8-4d65-b133-d0550ace1767

Z Love Islandu na vrchol: Influencer monitor ukázal nový trend

Ikonický influencer, symbol mladé generace, Karel Kovář alias Kovy byl sesazen z prvního místa Influencer monitoru, který pravidelně od roku 2019 vydává Centrum pro marketingový výzkum a strategický marketing působící na Fakultě podnikohospodářské (FPH) na Vysoké škole ekonomické (VŠE). Rok 2024 totiž ovládla devatenáctiletá Domi Alagia. V minulém roce přitom nefigurovala ani v první patnáctce....

1583752051616

Adam Vološin: Na cestu na kole z Porta do Prahy mě namotivovala moje nadřízená

Adam Vološin je studentem magisterského stupně programu Management na Fakultě podnikohospodářské. V rozhovoru nám povyprávěl nejen o své činnosti v Klubu cestovatelů VŠE nebo o práci v Procter & Gamble. Adamovou velkou vášní je také cyklistika a před několika měsíci přejel na kole trasu z Porta až do Prahy. Dozvíte se, co si na této...

Míla dobrej

Míla Vach: VŠE byla snad sedmá škola, kam jsem se hlásil, nikde mě nechtěli

Ještě stále studentský tajemník Fakulty informatiky a statistiky (FIS), dlouholetý člen spolku 4FIS i motivovaný pracant pro značku Red Bull. To vše je Míla Vach, diplomant na oboru Kognitivní informatika. Dá se říct, že pomalu není „Fisáka”, který by ho neznal a Míla si svojí veselou povahou i neutichající aktivitou vytvořil jistým způsobem kult osobnosti....

20 let v EU

Reportáž z Pražského hradu: Jakým překážkám Evropská unie dnes čelí a kam povedou její další kroky

V úterních dopoledních hodinách v prostorách Španělského sálu Pražského hradu probíhala diskuze o aktuální i budoucí podobě Evropské unie (EU), možnosti jejího rozšíření a výzvách, kterým společně členské státy čelí. Ranní program konference s názvem 20 let Česka v EU: Vize pro rozšířenou Evropu otevřel proslov předsedy vlády České republiky (ČR) Petra Fialy. Na akci...