Kreditní systém polopaticky (2. díl)

Kreditní systém polopaticky (2. díl)

V prvním díle seriálu jsme si řekli, že musíme jasně rozlišovat mezi pojmy poukázka a kredit. Poté jsme podrobně rozebrali poukázky, včetně zapsaných a použitých. Dnes se podíváme na klíčový pojem, kterým je kredit. Také si vymezíme, co to jsou ztracené poukázky.

V prvním díle seriálu jsme si řekli, že musíme jasně rozlišovat mezi pojmy poukázka a kredit. Poté jsme podrobně rozebrali poukázky, včetně zapsaných a použitých. Dnes se podíváme na klíčový pojem, kterým je kredit. Také si vymezíme, co to jsou ztracené poukázky.

Absolvuje-li student zapsaný předmět úspěšně, získává za něj kredity. Kredity si můžeme představit jako odměnu za složené předměty. Počet získaných kreditů za úspěšně absolvovaný předmět je roven počtu poukázek, které bylo nutno na zakoupení předmětu vynaložit.

Petr dostal na konci prvního semestru zápočet z makroekonomie. Získal za ni tedy 3 kredity.

Nepodaří-li se studentovi dokončit předmět úspěšně (má nezapočteno nebo čtyřku), žádné kredity za něj nedostane. Nicméně se mu samozřejmě nevrací ani příslušné poukázky, kterými zaplatil za zapsání kurzu.

Petrovi se narozdíl od makra nepovedla písemka z mikroekonomie, dostal nezapočteno. Žádné kredity tedy za mikroekonomii nezískal.

Pro lepší představu o tom, jak si student stojí, se evidují takzvané ztracené poukázky. Nejedná se o nic jiného, než o součet všech poukázek, za které student nakoupil předměty, které se mu však nepodařilo složit (tzn. nezískal za ně příslušné kredity). Ztracené poukázky jsou součástí použitých poukázek.

Petr má po prvním semestru 3 ztracené poukázky za neúspěšnou mikroekonomii.

Můžeme si opět představit, že i získané kredity se studentovi ukládají u školy na jakýsi „kreditní účet“. Student má tak jakoby dva různé účty. Jeden na poukázky, ze kterého platí za zapsané předměty, a druhý na kredity, které se mu tam připisují za úspěšně absolvované kurzy.

Na konci prvního semestru má tedy Petr celkem 3 získané kredity. Pro nákup předmětů do dalších semestrů mu zbývá 139 poukázek.

Třetí pokračování seriálu nastíní, cože jsou to rezervní poukázky či jak je to s poukázkami a kredity při řádném omluvení předmětu.

Diskuze

Jak anonymně přispívat do diskuze? Stačí zaškrtnout "Chci zveřejnnit jako host" a vyplnit náhodné jméno a e-mail

Mohlo by vás zajímat

ilist web

EDITORIAL: Jak jsme z iListu udělali médium pro 21. století

Vážené čtenářky, vážení čtenáři, moji předchůdci měli příležitost pravidelně se na Vás obracet skrze úvodní slova tištěných čísel iListu. Já sám jsem takovou možnost neměl, poněvadž jsme po více než 25 letech jejich vydávání ukončili. Uplynulý akademický rok byl i proto plný změn, které si však krátké ohlédnutí rozhodně zaslouží. iList vznikl na konci minulého...

článek 2

Video o tvorbě rozvrhu na VŠE je terčem posměchu. Realita je však mnohem složitější.

Dvouminutové video – tolik stačilo k tomu, aby se v polovině června rozvířila vášnivá debata napříč sociálními sítěmi na téma tvorby rozvrhu na VŠE. Národohospodářská fakulta (NF) zveřejnila video, které mělo studentům i veřejnosti tento proces přiblížit. Pro část diváků je práce rozvrhářek terčem posměchu, druzí se jich zastávají. Proč vzbudilo video takovou vlnu reakcí,...

marcus-ng-ZbbhkQ0M2AM-unsplash

Povinný tělocvik na vysoké škole: ano nebo ne? Zeptali jsme se studentů VŠE.

Když se řekne Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE), většina lidí si představí učebny plné studentů, kteří pilně studují ekonomii, management, finance a spoustu dalších užitečných předmětů, ale ne vždy studenti VŠE tráví svůj čas v učebně či v posluchárně. Někteří z nich musí svůj čas alokovat i do nějakého z povinně volitelných kurzů tělocviku,...