Reportáž z letošní Šance: Koho zástupci firem hledají?

Reportáž z letošní Šance: Koho zástupci firem hledají?

V půlce října se na VŠE tradičně uskutečnil veletrh pracovních
příležitostí Šance. Během dvou dnů tu desítky firem z oblastí
bankovnictví, pojišťovnictví, auditu, logistiky, IT, telekomunikací či
retail managementu představily studentům své stáže, programy a volná
pracovní místa.

Největší poptávka ze strany zaměstnavatelů byla i letos po studentech
pátého a šestého semestru a magisterského stupně. Společnosti dávají
studentům z vyšších ročníků přednost obecně hlavně proto, že už
vědí, jaké zaměření chtějí dělat do budoucna.

Občas ale mají šanci i mladší uchazeči. „V ČSOB máme speciální
stáž pro studenty druhého a třetího ročníku. Chceme, aby s námi
spolupracovali delší dobu,“ říká Renata Krulichová, specialistka náboru
ve společnosti ČSOB.

„Co se týče stáží, jsou nabízeny pro všechny ročníky,“ zmiňuje
Monika Brezovská, specialistka náboru v České pojišťovně. Ta dodává,
že společnost nabízí místa i pro mladší ročníky, ovšem když se
jedná o pozici s výhledem získání hlavního pracovního poměru,
například po roce, míří většinou na studenty magisterského stupně.

Záleží na zkušenostech?

Podle Radky Břečkové, koordinátorky náboru ve společnosti Deloitte,
nejsou studenti se zkušenostmi upřednostňováni a záleží jenom na
výběrovém řízení. To se skládá z logicko-analytických testů a testu
angličtiny. Jakmile student projde těmito testy, nezáleží, z jaké školy
je, a tudíž je pro všechny stejná startovací čára.

Martin Hasinec, personální konzultant ze společnosti Microsoft, naopak
zdůrazňuje, že na zkušenostech rozhodně záleží. „Již několik let trh
práce dává studentům jasný signál, že sbírání reálných pracovních
zkušeností v průběhu studia je klíčové pro získání zajímavého
pracovního uplatnění po dokončení studia. I my upřednostňujeme aktivní
studenty, kteří již na trh práce vkročili v průběhu studia a sbírali
pracovní zkušenosti – ideálně nejen v ČR,“ říká.

Počet nabízených volných pracovních míst se od loňska téměř
nezměnil ani v jedné z dotazovaných společností, avšak situace na trhu
pro studenty a absolventy už není tak ideální jako v minulosti. „Obecně
cítím, že trh je nasycený a že už není tak jednoduché získat práci.
Dřív, když absolventa přestala po pár měsících práce bavit, odešel.
Dnes si to už hodně rozmýšlí,“ myslí si Alena Manová z oddělení
externího účetnictví ve společnosti Mazars.

ČTĚTE TAKÉ:

Diskuze

Jak anonymně přispívat do diskuze? Stačí zaškrtnout "Chci zveřejnnit jako host" a vyplnit náhodné jméno a e-mail

Mohlo by vás zajímat

9f540da5-1bf8-4d65-b133-d0550ace1767

Z Love Islandu na vrchol: Influencer monitor ukázal nový trend

Ikonický influencer, symbol mladé generace, Karel Kovář alias Kovy byl sesazen z prvního místa Influencer monitoru, který pravidelně od roku 2019 vydává Centrum pro marketingový výzkum a strategický marketing působící na Fakultě podnikohospodářské (FPH) na Vysoké škole ekonomické (VŠE). Rok 2024 totiž ovládla devatenáctiletá Domi Alagia. V minulém roce přitom nefigurovala ani v první patnáctce....

WhatsApp Image 2024-12-01 at 12.05.01

Halyna Kovalenko: Cesta k vlastnímu podnikání začíná v AIESECu

Halyna Kovalenko, současná LCP (Local Committee President) v AIESEC Praha, je nejen inspirativní lídryní, ale také studentkou bakalářského programu Podniková ekonomika a management na Fakultě podnikohospodářské. V rozhovoru jsme si povídali o jejích zkušenostech v AIESECu, o tom, jak tato globální organizace rozvíjí mladé lídry, a jaké příležitosti nabízí studentům. Halyna také sdílela, co ji...

1583752051616

Adam Vološin: Na cestu na kole z Porta do Prahy mě namotivovala moje nadřízená

Adam Vološin je studentem magisterského stupně programu Management na Fakultě podnikohospodářské. V rozhovoru nám povyprávěl nejen o své činnosti v Klubu cestovatelů VŠE nebo o práci v Procter & Gamble. Adamovou velkou vášní je také cyklistika a před několika měsíci přejel na kole trasu z Porta až do Prahy. Dozvíte se, co si na této...