Plánujete podle správného písmena?

Plánujete podle správného písmena?

Při vyhledávání informací o jednotlivých předmětech se studenti často setkávají s odkazy na studijní plány B, C, D a E. Závisí na nich druh zakončení daného předmětu, skupiny oborově povinných či volitelných předmětů a další záludnosti. Mnozí však nemají představu, co to „studijní plán“ je, natož do kterého písmene se zařadit.

Při vyhledávání informací o jednotlivých předmětech se studenti často setkávají s odkazy na studijní plány B, C, D a E. Závisí na nich druh zakončení daného předmětu, skupiny oborově povinných či volitelných předmětů a další záludnosti. Mnozí však nemají představu, co to „studijní plán“ je, natož do kterého písmene se zařadit.

Studijní plány vznikají v souvislosti s dílčími úpravami jednotlivých studijních oborů v důsledku přechodu VŠE z bakalářských a navazujících magisterských na pětileté magisterské studijní programy v roce 1998 a částečným návratem k původnímu systému v roce 2001. Definují rozsah a strukturu studia. To znamená, že podle nich student zjistí svou skupinu oborově volitelných či povinných předmětů, do kdy musí tyto předměty absolvovat atd. Do kterého studijního plánu studenti přísluší, se každý dozví na zápise, popřípadě v příručce „Studijní programy“ příslušné fakulty. Snadnou možností je i nahlédnout do historie studia v aplikaci http://pes.vse.cz/.

Například na FMV zahrnuje plán B studenty přijaté do bakalářského a navazujícího magisterského studia do ak. roku 2001/2002, plán C všechny studenty pětiletého magisterského studia a do studijního plánu D spadají studenti přijatí do bakalářského a do navazujícího magisterského studia od ak. roku 2001/2002. Na jednotlivých fakultách jsou však kritéria pro zařazení odlišná. Podle plánu E se zatím na žádné fakultě nevyučuje.

Diskuze

Jak anonymně přispívat do diskuze? Stačí zaškrtnout "Chci zveřejnnit jako host" a vyplnit náhodné jméno a e-mail

Mohlo by vás zajímat

ilist web

EDITORIAL: Jak jsme z iListu udělali médium pro 21. století

Vážené čtenářky, vážení čtenáři, moji předchůdci měli příležitost pravidelně se na Vás obracet skrze úvodní slova tištěných čísel iListu. Já sám jsem takovou možnost neměl, poněvadž jsme po více než 25 letech jejich vydávání ukončili. Uplynulý akademický rok byl i proto plný změn, které si však krátké ohlédnutí rozhodně zaslouží. iList vznikl na konci minulého...

článek 2

Video o tvorbě rozvrhu na VŠE je terčem posměchu. Realita je však mnohem složitější.

Dvouminutové video – tolik stačilo k tomu, aby se v polovině června rozvířila vášnivá debata napříč sociálními sítěmi na téma tvorby rozvrhu na VŠE. Národohospodářská fakulta (NF) zveřejnila video, které mělo studentům i veřejnosti tento proces přiblížit. Pro část diváků je práce rozvrhářek terčem posměchu, druzí se jich zastávají. Proč vzbudilo video takovou vlnu reakcí,...

marcus-ng-ZbbhkQ0M2AM-unsplash

Povinný tělocvik na vysoké škole: ano nebo ne? Zeptali jsme se studentů VŠE.

Když se řekne Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE), většina lidí si představí učebny plné studentů, kteří pilně studují ekonomii, management, finance a spoustu dalších užitečných předmětů, ale ne vždy studenti VŠE tráví svůj čas v učebně či v posluchárně. Někteří z nich musí svůj čas alokovat i do nějakého z povinně volitelných kurzů tělocviku,...