Výuka ve spolupráci s elitními firmami? Jde to

Výuka ve spolupráci s elitními firmami? Jde to

Příliš mnoho teorie, ale mizivé propojení s praxí a s tím
související špatné uplatnění na trhu práce. Tak zní do značné míry
oprávněná kritika českého terciálního vzdělávání. Ne vždy ale musí
být tato skutečnost pravidlem. Jedním z důkazů, že se i u nás blýská
na lepší časy, může být vedlejší specializace Marketing a na ní
navazující Komunita VS Marketing.

Na Fakultě podnikohospodářské se před pěti lety zrodil koncept výuky,
který u nás ve své době neměl a mnohdy dodnes nemá obdoby. Představa
výuky marketingu, kdy mají studenti možnost nově nabyté znalosti ihned
uplatňovat na situacích z reálného světa byznysu, vznikla jako reakce na
stížnosti firem, které neměly odkud rekrutovat své budoucí zaměstnance.
Absolventi měli o praktickém marketingu jen zkreslené představy a jejich
znalosti neodpovídaly reálným požadavkům firem na trhu práce.

Vedlejší specializace Marketing umožňuje studentům získat potřebné
znalosti a dovednosti pro uplatnění na manažerských pozicích napříč
spektrem marketingových odvětví. Do výuky se intenzivně zapojuje řada
prestižních firem jako Kraft Foods, Procter & Gamble, L´Oréal, Ogilvy,
ACNielsen nebo Median. Například v rámci spolupráce s P&G
zpracovávají studenti během semestru firmou zadaný týmový projekt, který
následně prezentují přímo v sídle firmy jejím top managerům. Na rozdíl
od jiných oborů tedy není nalezení uplatnění na trhu práce po
absolvování této vedlejšky tak problematické.

Autorka je studentkou vedlejší specializace

ČTĚTE TAKÉ:

Diskuze

Jak anonymně přispívat do diskuze? Stačí zaškrtnout "Chci zveřejnnit jako host" a vyplnit náhodné jméno a e-mail

Mohlo by vás zajímat

Rozhovor Dvořák, Petr Dvořák, rektor

Petr Dvořák: VŠE bude mít vlastní AI, na volby proti Ševčíkovi si věřím

Jak ovlivní nástup umělé inteligence studium a bude VŠE kontrolovat její využívání? Proč sestavování celoškolského rozvrhu stále není digitalizováno? Co by dělal, kdyby ve volbách rektora prohrál se svým protikandidátem Miroslavem Ševčíkem? Na tyto a další otázky jsme se v rozhovoru ptali stávajícího rektora Vysoké školy ekonomické v Praze, docenta Petra Dvořáka, který se uchází...

iList_YouTube_Úvodní foto

Martin Pánek: Na Ukrajinu jsme vybrali 25 milionů. Naše kyseláče se vypijí za tři dny.

Co se stalo se stranou Svobodných a proč se spojili s SPD? Pomohou zkušenosti ze zahraničních výjezdů při práci v Evropském parlamentu? Jak se pomáhá Ukrajině tři roky od začátku invaze? Proč se liberálové v Česku hádají? Na tyto a další otázky jsme se v rozhovoru ptali Martina Pánka, ředitele Institutu liberálních studií a absolventa...

ilist web

EDITORIAL: Jak jsme z iListu udělali médium pro 21. století

Vážené čtenářky, vážení čtenáři, moji předchůdci měli příležitost pravidelně se na Vás obracet skrze úvodní slova tištěných čísel iListu. Já sám jsem takovou možnost neměl, poněvadž jsme po více než 25 letech jejich vydávání ukončili. Uplynulý akademický rok byl i proto plný změn, které si však krátké ohlédnutí rozhodně zaslouží. iList vznikl na konci minulého...

Messenger_creation_480D3702-E418-4B65-BCCA-BE827FFE50D6

Jakub Kuneš: Ševčík na přednáškách šířil dezinformace, musel jsem se ozvat. Za „Národo“ se stydím.

Proč ve světě upadá klasický liberalismus a naopak nabývají na síle populismus a extremismus? Co vedlo k udělení ceny Liberálního institutu argentinskému prezidentovi Javieru Mileiovi? A je Národohospodářská fakulta Vysoké školy ekonomické v Praze (NF VŠE) odsouzena k zániku? Na tyto a další otázky jsme se v rozhovoru ptali Jakuba Kuneše, ředitele Liberálního institutu, absolventa...