Výuka ve spolupráci s elitními firmami? Jde to

Výuka ve spolupráci s elitními firmami? Jde to

Příliš mnoho teorie, ale mizivé propojení s praxí a s tím
související špatné uplatnění na trhu práce. Tak zní do značné míry
oprávněná kritika českého terciálního vzdělávání. Ne vždy ale musí
být tato skutečnost pravidlem. Jedním z důkazů, že se i u nás blýská
na lepší časy, může být vedlejší specializace Marketing a na ní
navazující Komunita VS Marketing.

Na Fakultě podnikohospodářské se před pěti lety zrodil koncept výuky,
který u nás ve své době neměl a mnohdy dodnes nemá obdoby. Představa
výuky marketingu, kdy mají studenti možnost nově nabyté znalosti ihned
uplatňovat na situacích z reálného světa byznysu, vznikla jako reakce na
stížnosti firem, které neměly odkud rekrutovat své budoucí zaměstnance.
Absolventi měli o praktickém marketingu jen zkreslené představy a jejich
znalosti neodpovídaly reálným požadavkům firem na trhu práce.

Vedlejší specializace Marketing umožňuje studentům získat potřebné
znalosti a dovednosti pro uplatnění na manažerských pozicích napříč
spektrem marketingových odvětví. Do výuky se intenzivně zapojuje řada
prestižních firem jako Kraft Foods, Procter & Gamble, L´Oréal, Ogilvy,
ACNielsen nebo Median. Například v rámci spolupráce s P&G
zpracovávají studenti během semestru firmou zadaný týmový projekt, který
následně prezentují přímo v sídle firmy jejím top managerům. Na rozdíl
od jiných oborů tedy není nalezení uplatnění na trhu práce po
absolvování této vedlejšky tak problematické.

Autorka je studentkou vedlejší specializace

ČTĚTE TAKÉ:

Diskuze

Jak anonymně přispívat do diskuze? Stačí zaškrtnout "Chci zveřejnnit jako host" a vyplnit náhodné jméno a e-mail

Mohlo by vás zajímat

Messenger_creation_480D3702-E418-4B65-BCCA-BE827FFE50D6

Jakub Kuneš: Ševčík na přednáškách šířil dezinformace, musel jsem se ozvat. Za „Národo“ se stydím.

Proč ve světě upadá klasický liberalismus a naopak nabývají na síle populismus a extremismus? Co vedlo k udělení ceny Liberálního institutu argentinskému prezidentovi Javieru Mileiovi? A je Národohospodářská fakulta Vysoké školy ekonomické v Praze (NF VŠE) odsouzena k zániku? Na tyto a další otázky jsme se v rozhovoru ptali Jakuba Kuneše, ředitele Liberálního institutu, absolventa...

9f540da5-1bf8-4d65-b133-d0550ace1767

Z Love Islandu na vrchol: Influencer monitor ukázal nový trend

Ikonický influencer, symbol mladé generace, Karel Kovář alias Kovy byl sesazen z prvního místa Influencer monitoru, který pravidelně od roku 2019 vydává Centrum pro marketingový výzkum a strategický marketing působící na Fakultě podnikohospodářské (FPH) na Vysoké škole ekonomické (VŠE). Rok 2024 totiž ovládla devatenáctiletá Domi Alagia. V minulém roce přitom nefigurovala ani v první patnáctce....

1583752051616

Adam Vološin: Na cestu na kole z Porta do Prahy mě namotivovala moje nadřízená

Adam Vološin je studentem magisterského stupně programu Management na Fakultě podnikohospodářské. V rozhovoru nám povyprávěl nejen o své činnosti v Klubu cestovatelů VŠE nebo o práci v Procter & Gamble. Adamovou velkou vášní je také cyklistika a před několika měsíci přejel na kole trasu z Porta až do Prahy. Dozvíte se, co si na této...

Míla dobrej

Míla Vach: VŠE byla snad sedmá škola, kam jsem se hlásil, nikde mě nechtěli

Ještě stále studentský tajemník Fakulty informatiky a statistiky (FIS), dlouholetý člen spolku 4FIS i motivovaný pracant pro značku Red Bull. To vše je Míla Vach, diplomant na oboru Kognitivní informatika. Dá se říct, že pomalu není „Fisáka”, který by ho neznal a Míla si svojí veselou povahou i neutichající aktivitou vytvořil jistým způsobem kult osobnosti....