Když dostanete kopačky, řešte to v reality show

Když dostanete kopačky, řešte to v reality show

Kámoš je nenáročná komedie o třech kamarádech, jejich přátelství, láskách a problémech. Hlavními hrdiny jsou Kristoffer a Geir žijící v bytě třetího mladíka, Stiga Ingeho. Kluci se živí vylepováním billboardů a mezitím tropí vylomeniny, které Kristoffer natáčí na digitální kameru. Stig Inge je trochu podivín. Jako web designer sotva kdy vytáhne paty z domu a trpí pro zdravého člověka úsměvnou fobií – má strach jezdit metrem.

Kámoš (Norsko, 2003, 104 minut)
režie: Morten Tyldum

Kámoš je nenáročná komedie o třech kamarádech, jejich přátelství, láskách a problémech. Hlavními hrdiny jsou Kristoffer a Geir žijící v bytě třetího mladíka, Stiga Ingeho. Kluci se živí vylepováním billboardů a mezitím tropí vylomeniny, které Kristoffer natáčí na digitální kameru. Stig Inge je trochu podivín. Jako web designer sotva kdy vytáhne paty z domu a trpí pro zdravého člověka úsměvnou fobií – má strach jezdit metrem. Kristoffer se hned v úvodu musí utkat s dilematem, zda vztah se šťabajznou Elizabeth bude směřovat k něčemu vážnějšímu, nebo zda setrvá na bázi vzájemné sexuální výpomoci. Dostává kopačky a docela se mu hodí, když se pár kazet z jeho videodeníku dostane do rukou lidem z televize a nabídnou mu vlastní reality show. Dostane tak příležitost získat Elizabeth zpátky. Geir se zase vypořádává se zjištěním, že je otcem devítiletého kluka. Do příběhu vstupuje sympatická, leč zadaná, Henrietta, aby zamotala Kristofferovi hlavu ještě víc. Všichni tři kamarádi jsou smýkáni novou reality show, která nabourává jejich vzájemné vztahy.

V Kámošovi najdete od všeho trochu: teenagerovskou komedii (způsob, jakým se kluci baví, přístup ke vztahovým otázkám), romantiku (zejména při závěrečném úprku za odplouvající láskou odhalíme dávku nezbytné dojemnosti), vážně míněnou kritiku mediální publicity a úskalí náhlé slávy. Celá ta věc s reality show posune život každého z přátel o krůček dále. Jsou nuceni postavit se čelem k problémům, kterým se, leckdy i léta, vyhýbali. Zároveň je jejich charakter podroben zkoušce z nenadálého úspěchu. Nejvíc utrpí vzájemná důvěra mezi Kristofferem a Geirem a také křehká psychika Stiga Ingeho. Ten je ve své roli velice přesvědčivý. Působí poněkud retardovaně a vyznačuje se medvídkovskou ostýchavostí a dětskou bezelstností. Geir jakoby akceptováním svého otcovství zmoudřel a zklidnil se. Pro Kristoffera platí, že si za své průšvihy může sám. Nezřídka do nich vinou své lehkomyslností ovšem zatahuje i ostatní. Uniká mu, že z Elizabeth se vyklubala sobecká a přetvařující se manipulátorka, která si bezohledně šlape cestičku ke kariéře. Bez laskavého zásahu jeho kamarádů by si se svými milostnými záležitostmi těžko poradil.

Neočekávejte od tohoto norského filmu žádnou dech beroucí umělečtinu ani ujetou alternativu. Snímek, který získal v roce 2003 hlavní diváckou cenu na karlovarském festivalu, se nesnaží okázale prezentovat jakákoliv poselství. Chce prostě jen pobavit a pozitivně naladit.

Diskuze

Jak anonymně přispívat do diskuze? Stačí zaškrtnout "Chci zveřejnnit jako host" a vyplnit náhodné jméno a e-mail

Mohlo by vás zajímat

ilist web

EDITORIAL: Jak jsme z iListu udělali médium pro 21. století

Vážené čtenářky, vážení čtenáři, moji předchůdci měli příležitost pravidelně se na Vás obracet skrze úvodní slova tištěných čísel iListu. Já sám jsem takovou možnost neměl, poněvadž jsme po více než 25 letech jejich vydávání ukončili. Uplynulý akademický rok byl i proto plný změn, které si však krátké ohlédnutí rozhodně zaslouží. iList vznikl na konci minulého...

článek 2

Video o tvorbě rozvrhu na VŠE je terčem posměchu. Realita je však mnohem složitější.

Dvouminutové video – tolik stačilo k tomu, aby se v polovině června rozvířila vášnivá debata napříč sociálními sítěmi na téma tvorby rozvrhu na VŠE. Národohospodářská fakulta (NF) zveřejnila video, které mělo studentům i veřejnosti tento proces přiblížit. Pro část diváků je práce rozvrhářek terčem posměchu, druzí se jich zastávají. Proč vzbudilo video takovou vlnu reakcí,...

marcus-ng-ZbbhkQ0M2AM-unsplash

Povinný tělocvik na vysoké škole: ano nebo ne? Zeptali jsme se studentů VŠE.

Když se řekne Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE), většina lidí si představí učebny plné studentů, kteří pilně studují ekonomii, management, finance a spoustu dalších užitečných předmětů, ale ne vždy studenti VŠE tráví svůj čas v učebně či v posluchárně. Někteří z nich musí svůj čas alokovat i do nějakého z povinně volitelných kurzů tělocviku,...