Prohlášení společnosti GITUS a.s. ve věci ISISng

Prohlášení společnosti GITUS a.s. ve věci ISISng

17. února 2006 – Gitus
Komentáře a názory - Březen 2006

Společnost GITUS a.s. v souladu s relevantním právním rámcem jednostranně ukončila svoji účast na projektu ISISNG pro neuspokojivou úroveň spolupráce s Vysokou školou ekonomickou (VŠE) při tvorbě a postupném zavádění příslušné aplikace do reálného provozu.

Tomuto stavu věcí odpovídá i konstatace VŠE v odstavci 6. následujícího odkazu http://fph.vse.cz/fakulta/organy_fakulty/pedagogicke_kolegium/pk20060208.asp (6. Informace o stavu integrovaného studijního systému (ISIS)), která velmi přesně charakterizuje situaci, s níž byla společnost GITUS a.s. naposledy konfrontována, kdy VŠE odmítla bez udání konkrétních důvodů spustit provoz další části aplikace, která svými parametry vyhovovala i akceptačním metrikám. Tato bezvýchodná situace byla rovněž přímým podnětem pro to, aby naše společnost po velmi zralém uvážení přistoupila ke kroku, který nikdy v minulosti ve vztahu k žádnému ze svých klientů nevyužila, a ukončila smluvní vztah s Vysokou školou ekonomickou.

SW zakázkového typu není možno vyvinout a implementovat bez respektu mezi smluvními partnery a ochoty a vůle efektivně spolupracovat. Společnost GITUS a.s. udělala při vývoji aplikace ISISng vše, co bylo v jejích silách a co jí umožňoval smluvní rámec, a to v drtivé části na její vlastní náklady.

I přes vzniklou situaci by však společnost GITUS a.s. chtěla ujistit všechny potenciální uživatele aplikace ISISNG o své maximální připravenosti poskytnout VŠE veškerou možnou pomoc, aby tak zmírnila dopady předmětného ukončení smlouvy, především je připravená k aplikaci v současné podobě poskytnout veškerá práva duševního vlastnictví a po přechodnou dobu i navazující odbornou asistenci a proškolení vybraných zaměstnanců, a tak umožnit tuto aplikaci VŠE v co nejkratším čase dokončit, bude-li mít samozřejmě na takovém dokončení zájem. Zároveň však společnost GITUS a.s. očekává, že stejně vstřícný a věcný přístup v rámci vypořádání zvolí i Vysoká škola ekonomická v Praze.

Do okamžiku vyřešení tohoto vypořádání mezi VŠE a naší společností upozorňujeme všechny zainteresované osoby, že VŠE zatím nedisponuje právem dílo (tj. aplikaci ISISng) ve stávající podobě užít ve smyslu příslušných ustanovení autorského zákona. Jakákoli manipulace s dílem, jeho zveřejňování, kopírování či rozšiřování ze strany VŠE včetně jejich zaměstnanců a studentů je z těchto důvodů neoprávněné a postižitelné podle obecně závazných předpisů.

Viz též Stanovisko vedení VŠE k prohlášení společnosti Gitus.


Diskuse pod článkem

Diskuse čtenářů iLISTu je neredigovaná a nemoderovaná. Redakce nenese odpovědnost za obsah jednotlivých příspěvků ani neručí za skutečnou identitu jejich autorů.

Datum Autor Titulek
17.02.06 17:37 mik GITUS odstoupil
17.02.06 18:03 Jirka Re: Prohlášení společnosti GITUS a.s. ve věci ISISng
17.02.06 18:12 Filip Rychetský Re: Prohlášení společnosti GITUS a.s. ve věci ISISng
17.02.06 19:42 Re: Prohlášení společnosti GITUS a.s. ve věci ISISng
17.02.06 20:50 Re: Prohlášení společnosti GITUS a.s. ve věci ISISng
17.02.06 20:50 Re: Prohlášení společnosti GITUS a.s. ve věci ISISng
17.02.06 23:22 qqq Re: Prohlášení společnosti GITUS a.s. ve věci ISISng
17.02.06 21:21 P Re: Prohlášení společnosti GITUS a.s. ve věci ISISng
17.02.06 23:01 Re: Prohlášení společnosti GITUS a.s. ve věci ISISng
18.02.06 15:27 P. Re: Prohlášení společnosti GITUS a.s. ve věci ISISng
19.02.06 14:00 Viking (F4) Re: Prohlášení společnosti GITUS a.s. ve věci ISISng
17.02.06 21:45 Mitch Re: Prohlášení společnosti GITUS a.s. ve věci ISISng
18.02.06 01:15 Honza Smolík Re: Prohlášení společnosti GITUS a.s. ve věci ISISng
18.02.06 15:29 Pepa Re: Prohlášení společnosti GITUS a.s. ve věci ISISng
17.02.06 23:36 Milan Re: Prohlášení společnosti GITUS a.s. ve věci ISISng
18.02.06 23:24 Re: Prohlášení společnosti GITUS a.s. ve věci ISISng
19.02.06 09:41 Jan Tichý Re: Prohlášení společnosti GITUS a.s. ve věci ISISng
19.02.06 23:25 Honza Smolík Re: Prohlášení společnosti GITUS a.s. ve věci ISISng
18.02.06 01:13 Honza Smolík Re: Prohlášení společnosti GITUS a.s. ve věci ISISng
18.02.06 02:52 Re: Prohlášení společnosti GITUS a.s. ve věci ISISng
18.02.06 12:29 Honza Smolík Re: Prohlášení společnosti GITUS a.s. ve věci ISISng
18.02.06 15:55 x9 Utec, dokud muzes...;-)
19.02.06 00:10 Mitch Re: Utec, dokud muzes...;-)
19.02.06 00:11 Mitch Re: Utec, dokud muzes...;-)
18.02.06 15:59 "manažeři" z Gitusu
19.02.06 00:13 Re: "manažeři" z Gitusu
18.02.06 17:47 tomas Re: Prohlášení společnosti GITUS a.s. ve věci ISISng
19.02.06 00:15 Pepa Re: Prohlášení společnosti GITUS a.s. ve věci ISISng
18.02.06 18:03 Vasek Re: Prohlášení společnosti GITUS a.s. ve věci ISISng
18.02.06 22:39 Re: Prohlášení společnosti GITUS a.s. ve věci ISISng
18.02.06 23:12 pisalek Re: Prohlášení společnosti GITUS a.s. ve věci ISISng
19.02.06 00:13 Mitch Re: Prohlášení společnosti GITUS a.s. ve věci ISISng
19.02.06 01:32 Vasek Re: Prohlášení společnosti GITUS a.s. ve věci ISISng
19.02.06 11:20 Re: Prohlášení společnosti GITUS a.s. ve věci ISISng
19.02.06 14:04 Petr Re: Prohlášení společnosti GITUS a.s. ve věci ISISng
02.03.06 10:57 freezing.point@centrum.cz Re: Prohlášení společnosti GITUS a.s. ve věci ISISng
19.02.06 02:36 Jindra Re: Prohlášení společnosti GITUS a.s. ve věci ISISng
20.02.06 10:35 Re: Prohlášení společnosti GITUS a.s. ve věci ISISng
21.02.06 23:17 Honza Smolík Re: Prohlášení společnosti GITUS a.s. ve věci ISISng
20.02.06 10:38 oficialni stanovisko
20.02.06 10:52 Jan Tichý Re: oficialni stanovisko
21.02.06 22:30 Re: oficialni stanovisko
22.02.06 02:20 Martin Re: Prohlášení společnosti GITUS a.s. ve věci ISISng
22.02.06 08:51 Jan Tichý Re: Prohlášení společnosti GITUS a.s. ve věci ISISng
22.02.06 14:05 Re: Prohlášení společnosti GITUS a.s. ve věci ISISng
10.03.06 10:44 ct Re: Prohlášení společnosti GITUS a.s. ve věci ISISng
01.03.06 16:01 JN VŠE jako reference?
02.03.06 08:34 Re: VŠE jako reference?
mik
pátek 17.2.2006 17:37
GITUS odstoupil
Tak dlouho jsme čekali, až jsme se dočkali. ;)
Jirka
pátek 17.2.2006 18:03
Ta zprava zni, jak kdyby za vsechno mohla vlastne VSE a gitus jsou ti hodni
Filip Rychetský
pátek 17.2.2006 18:12
Jojo, už to tak asi bude :-))) Je to fér firma :-)))
pátek 17.2.2006 19:42
na druhou stranu do toho teda moc nevidim, napr. by me zajimalo proc neslo udelat v ISISu AZ, registrace tam v poho sli atd.



mozna za to muze gitus, ale pozadi tohoto problemu fakt nevidim, nikdo nikde nic nerek a ja si nedovolim cokoliv hodnotit pouze z pohledu vseobecbneho vedomi ktere nemusi byt zalozeno na pravde



btw, nejsem informatik, ale to jak ISIS vypadal mi az tollik nevadilo, ba ani to jak fungoval, nevim tedy co vsichni rikaj ze gitus udelal vsechno spatne
pátek 17.2.2006 20:50
co to placas?? rok pracovat na aplikaci ktera nezvladne vic jak 1200 klientu? Dyt to musej bejt fakt blbci. Jediny co na ty aplikaci bylo dobry bylo to filtrovani podle parametru, ale to je fakt vsechno.
pátek 17.2.2006 20:50
Vcelku střízlivý pohled. Jen bych si dovolil podotknout, že když už se vyskytly problémy, ani za 4 měsíce je Gitus nedokázal (alespoň uspokojivě) vyřešit. Na to nemusí být nikdo informatik, ani není nutné znát smlouvu, či co všechno proběhlo mezi VŠE a Gitus.
qqq
pátek 17.2.2006 23:22
však ano, vždyť to je asi pravda, Gitus dělal co je v jeho silách, nicméně to dokazuje, jak slabý byl, je a bude... No, a reklamu má více než dobrou... doufejme že si každý zadavatel aspoň zadá jméno firmy do googlu... http://www.google.com/search?hl=cs&q=gitus&btnG=Vyhledat+Googlem&lr=lang_cs
P
pátek 17.2.2006 21:21
To je zajimavy..prof. Vorisek rikal skoro presnej opak, a sice, ze skola pro hrube nedostatky gitusu v metodice rizeni projektu ukoncila tento kontrakt...mozna by to taky chtelo konecne nejaky oficialni vyjadreni skoly.



A nebo se gitus ze vsech sil snazi odvratit sankce za neustale nedodrzovani terminu...
pátek 17.2.2006 23:01
Krátce ze zápisu ze zasedání AS VŠE dne 30.01.2006:



"Prorektor Čermák informoval členy AS o postupu projektu Integrovaného studijního informačního systému nové generace (ISISING). Vzhledem k vážným problémům při plnění dodávek ze strany dodavatele (kvalita dodávky – část registrace a zápisy, zpoždění v termínech, nedodržování procedur stanovených smlouvou atd.) proběhla v listopadu minulého roku jednání majitelů dodavatelské firmy Gitus a.s. s rektorkou školy. Na těchto jednáních dodavatelé přislíbili řadu nápravných opatření a bylo rovněž dohodnuto, že dodavatelé do 30.12.2005 dodají část dodávky z etapy projektu 1a), která by umožnila v lednu 2006 nahradit funkcionalitu stávající centrální databáze a spojeného systému zápisů na BZ. To mělo výrazně zlepšit provoz systému registrací a zápisů, který je v aplikaci ISISNG provozován ve zkušebním provozu od 11.7.2005, neboť by propojení umožnilo, aby změny dat studentů (například převod z bakalářského do navazujícího magisterského studia) se ihned projevily například pro registrace předmětů. Řízení projektu na straně dodavatele převzal jeden z majitelů firmy. Pracovníci školy, kteří na projektu pracují (celkem se jedná o cca 50 osob) vyvinuli maximální úsilí poskytnout dodavateli součinnost. Podle zpracovaného harmonogramu mělo po provedení migrace dat ze stávající databáze do systému ISIS podle stavu k 30.12.2005 dojít k 16.1.2006 k zahájení zkušebního provozu této nové části systému ISIS. V týdnu od 2.1.2006 byla skutečně úspěšně provedena migrace dat z centrální databáze do systému ISIS, proběhla kontrola migrovaných dat a centrální databáze byla odstavena. Dodavatel dodal poslední verzi aplikaci až 6.1.2006 (tj. se zpožděním proti dohodnutému harmonogramu), následné testování v týdnu od 9.1.2006 však prokázalo výskyt vážných vad, další problémy byly identifikovány na školení studijních referentek, které proběhlo rovněž v tomto týdnu a na kterém studijní referentky poukazovaly na vážné ergonomické problémy a další vady nejnovější verze. Vzhledem k tomu, že bylo ověřeno, že dodaná verze nesplnila podmínky pro přechod do zkušebního provozu, bylo 13.1.2006 rozhodnuto, že nová verze nemůže být 16.1.2006 převedena do zkušebního provozu, a toto rozhodnutí bylo sděleno dodavateli. Současně byly znovu od 16.1.2006 spuštěny stávající aplikace pro podporu studijní agendy. Na rozhodnutí školy neschválit převod nové části aplikace do zkušebního provozu reagoval dodavatel sdělením, které škola obdržela 26.1.2006, že k 27.1.2006 přerušuje veškeré práce na projektu. Na základě vyhodnocení stavu projektu ze strany zástupců školy v řídícím výboru projektu (prorektor Krebs, prorektor Čermák), vzhledem k postupu dodavatele a v souladu se stanovisky proděkanů pro pedagogiku všech pražských fakult bylo v pondělí 30.1.2006 rozhodnuto zápisy předmětů pro LS 2005/2006 od 1.2.2006 provozovat v původním systému na bázi klienta wrzclnt.exe. Do aplikace wrzclnt.exe byla převedena data z registrací předmětů v aplikaci ISIS.



V úterý 31.1.2006 proběhne jednání s dodavatelem ohledně situace projektu vyvolané postupem dodavatele a jeho dalšími požadavky."
P.
sobota 18.2.2006 15:27
Jo, to jsem cet, jenze je to z 31.1.06 a dneska mame 18.2.06 :)
Viking (F4)
neděle 19.2.2006 14:00
Taky stoji za precteni ... ze stranek gitusu... Jak se to setkalo s praxi to co si sami zadali necham na posouzeni ctenari :-)



ARCHIV NOVINEK



30. srpna 2004

Společnost GITUS dodá studijní IS do VŠE



Společnost GITUS byla vybrána pro vývoj a dodávku Integrovaného Studijního Informačního Systému Nové Generace (ISISNG) pro Vysokou školu ekonomickou v Praze.



Výběrového řízení se zúčastnilo celkem 8 společností. GITUS navrhl dodávku potřebného aplikačního softwarového vybavení, technického řešení hardware a předložil návrh všech souvisejících služeb pro zajištění požadované funkčnosti nového systému, včetně služeb systémové integrace a služeb pro realizaci vazeb na programové vybavení (aplikace), které zůstaly zachovány ze stávajícího informačního systému. Svou nabídkou a referenční návštěvou u stávajícího klienta přesvědčil výběrovou komisi VŠE.



Studijní systém bude zajišťovat podporu studijních a pracovních procesů prostřednictvím informačních a komunikačních technologií. Primárním cílem VŠE je dosáhnout zvýšení kvality studia a to především po stránce obsahové, personální, organizační, technické a informační. Pro studenty, učitele a další subjekty bude zajištěna efektivní komunikace se systémem; informační zdroje a aplikace systému budou dostupné z libovolné lokality při zajištění bezpečnosti; bude zajištěna vysoká standardizace pracovních procedur a také automatická vazba na ostatní aplikace (správa kolejí, knihovní systém, hlášení externím subjektům - VZP, matrika studentů, UIV ...).



Předpokládaný konec projektu je v lednu roku 2006. Použity budou technologie J2EE, Oracle 10g, BEA WebLogic. Počet uživatelů je větší než 15000.
Mitch
pátek 17.2.2006 21:45
Gitus by mel co nejdriv zkrachovat, nez dostane do podobnych sr*cek i informacni system Globusu :))
Honza Smolík
sobota 18.2.2006 1:15
Ne že by mi na firmě Globus nějak záleželo, ale po krachu nasazení systému pro bakalářské zkoušky jsem si dal tu práci a poslal jsem jim referenci na nasezení ISISNG.
Pepa
sobota 18.2.2006 15:29
Dobre jsi udelal.
Milan
pátek 17.2.2006 23:36
To prohlášení je přece naprostý blábol. Nevidím jediný důvod, proč by VŠE neudělala maximum pro úspěch celého projektu. Každopádně si Gitus neudělal moc dobrou reklamu u 13 000 lidí, kteří jednou budou u kormidel českého průmyslu (aspoň doufám ;-).
sobota 18.2.2006 23:24
Neni to blabol. Napriklad studijni mi rikala, ze to jejich rozhrani byla taky katastrofa a kdyz rikaly na skoleni lidem z Gitusu, co by tam potrebovaly, tak jim bylo receno, ze jim (Gitusakum) bylo vedenim skoly zakazano o tom s nimi diskutovat.
Jan Tichý
neděle 19.2.2006 9:41
Sice samozřejmě nevidím do smluv a úmluv mezi školou a Gitusem, ale myslím, že je to trošku jinak, než píšeš. Vyplývá to z online rozhovoru s Gitusem:



Celý projekt je obchodním vztahem mezi VŠE a Gitusem. Podle smlouvy musí být všechny zadání na změny a opravy autorizováný příslušnými odpovědnými pracovníky VŠE. Z toho a pouze z toho si Gitus vyvodil, že jediný, komu bude naslouchat, jsou zástupci školy, a připomínky od ostatních ho nezajímají.



Myslím, že žádný jiný explicitní zákaz diskutování s uživateli, jak ho zmiňuješ, tam není a nikdy nebyl. Je to jenom Gitusovo osobitá interpretace výše uvedeného ustanovení smlouvy.
Honza Smolík
neděle 19.2.2006 23:25
Pokud si analytik dodavatele nevymínil, že bude hovořit s koncovými uživateli, tak je to u mně břídil.
Honza Smolík
sobota 18.2.2006 1:13
Dalo se čekat, že se to pokusí hodit na nás. Jenomže bezdůvodné odmítnutí spolupráce ze strany VŠE je blbost. Lze snadno prokázat, že Gitus provedl třikrát pokus o nasazení části software a třikrát selhal (zápisy ZS 2006, registrace LS 2006 a bakalářské zkoušky (leden 2006)). To, že VŠE následně odmítla nasazení dalších částí je asi dost pochopitelné. Smyslem ISISNG bylo vytvořit integrovaný informační systém. Firma Gitus nebyla schopna za půl roku opravit nedostatky relativně jednoduché aplikace pro zápisy -- bylo tedy za této situace reálné uvažovat o tom, že to stihnou do příštích zápisů. Gitus si nezaslouží nic lepšího než výsměch.
sobota 18.2.2006 2:52
pekne receno.
Honza Smolík
sobota 18.2.2006 12:29
Předposlední věta má samozřejmě končit otazníkem.
x9
sobota 18.2.2006 15:55
Mne to pripomina situaci kdy spolu dva lidi chodi, ten jeden dela prusery, druhy to pul roku toleruje, prni porad slibuje zlepseni. No a nic se nelepsi a nelepsi. Ten prvni uz sam citi, ze brzy "dostane padaka" a protoze je srab, tak rekne sam - koncime! A hodi to na toho druhyho, co pul roku trpelive cekal, jestli se nepolepsi.
Mitch
neděle 19.2.2006 0:10
Jo, to docela sedi :)))
Mitch
neděle 19.2.2006 0:11
Jo, to docela sedi :)))... Kazdopadne ja si v budoucnu nekoupim od Gitusu ani rohlik ;)
sobota 18.2.2006 15:59
MANAGEMENT

Jiří Gregořica

předseda představenstva a ředitel společnosti

e-mail: jgregorica@gitus.cz

-----------

Željko Turk

člen představenstva

e-mail: zturk@gitus.cz

-----------

Robert Klauber

výkonný ředitel a člen představenstva

e-mail: rklauber@gitus.cz

-----------

Martin Kohl

technický ředitel

e-mail: mkohl@gitus.cz

-----------

Marek Med

ředitel pro obchod a marketing

e-mail: mmed@gitus.cz

-----------
neděle 19.2.2006 0:13
Jo, hledat na webu umime. Chtel si jeste neco?
tomas
sobota 18.2.2006 17:47
me by hlavne tedka zajimalo, kolik a za co bylo zaplaceno, co jeste bude zaplaceno a co nebude. z prohlaseni firmy gitus, mi prijde, ze tak nejak pocitaji s tim, ze to skola zacalne... nebo ne?
Pepa
neděle 19.2.2006 0:15
Dle prof. Voriska skola nezacalne ni floka, nybrz uplatni sankce, vyplyvajici ze smlouvy.
Vasek
sobota 18.2.2006 18:03
Taky by me zajimalo, kolik se takhle provarilo penez ... A druha vec: vazne bychom ten system nemohli udelat na F4? Vime presne, co od toho chceme, budeme to pouzivat, takze to neodflaknem, prividelame si, takze nebudeme muset hakovat jinde a jeste se necemu priucime ...
sobota 18.2.2006 22:39
no nevim zda VSE potrebuje pro tento projekt nekoho, kdo se na tak velkem projektu bude ucit :-)). Gitus uz to zkusil a jak to dopadlo.
pisalek
sobota 18.2.2006 23:12
to se musis zeptat Gitusaku, co jsem tam cetl tak provarili zatim jenom oni
Mitch
neděle 19.2.2006 0:13
System nemuzou delat studenti ... to by si tam kazdy schoval nejaky Easter egg a pri zapisech by sis moh implementovat treba to, ze kdyz napises IDDQD tak vsechny pri registraci "predbehnes" ;)... asi by to bylo na vypocetnim centru rekl bych ;)
Vasek
neděle 19.2.2006 1:32
No, abych rekl pravdu, tak me tohle vubec nenapadlo. Ale otazkou je, jaktoze podobne problemy nejsou napr. u open source projektu? Slysels nekdy o tom, ze by to nekdo udelal treba v Mozille, Linuxu, BSD, nebo Postrgresu?



No, ucis se vzdycky. Myslis, ze pripadna firma nezamestnava programatory-absolventy, pripadne jeste rovnou studenty? Ti se pak uci od svych kolegu. Studenta uci ucitel. Ten, resp. ti pak muzou pusobit coby "vedouci projektu" ... Nevim, v cem je problem ... (?)
neděle 19.2.2006 11:20
Tak to je přesně příklad českého myšlení, které nás stále brzdí.
Petr
neděle 19.2.2006 14:04
Už tady bylo mnohokrát vyvětleno ze strany školy, proč je pro školu obtížné, aby si to udělala sama. Prostě selhal dodavatel, to je scela normální. Nedá se nic jinýho dělat. Bude nový výb. řízení a nový dodavatel. Doufejme, že tentokrát bude mít škola více štěstí. Jediný co mě zaráží je fakt, jak dlouho by škola hrála s Gitusem tuhle hru. Osobně mě mrzí, že škola nepostupovala proti Gitusu mnohem razantněji od prvotních problémů. Mohli jsme ušetřit čas.
bohužel, prý v současnosti bude vyvýjeno řešení z interních zdrojů... to teprv bude mazec a za pár let se to bude zas předělávat
Jindra
neděle 19.2.2006 2:36
Problem je v supportu
pondělí 20.2.2006 10:35
ja tedy nevim, ale opet musim poukazat na IS system VS v Brne. Jaktoze tam to dokazali studenti vyvinout a u nas by to mel problem? A co americke univerzity, ktere si sve IS nechavaly v 80. letech delat svymi studenty zcela bezne, a dodnes to vsechno bezi?



Co by vlastne znamenal vyvoj noveho IS pro skolu? Nejprve by bylo nutno vyvinout datovou zakladnu, tj. uvazit co vsechno by melo byt soucasti systemu, to myslim problem nebude, protoze IS uz u nas nejakou dobu funguje, a da se na nej navazat, popr. dale doplnit (mely by byt soucasti systemu napr. i pokoje na kolejich?)



Pokud bude datova zakladna navrzena a implementovana (v cem absolutne neni problem, odborniku na databaze je u nas opravdu docela hodne - navic by ji mohla skola navrhnout sama - tady se zadne easter eggy vsunout nedaji), co zbyva potom?



Aplikacni logika nad tim - ale vesmes jde o rutinni ukoly typu, tady neco smaz a tady neco pridej. Pri dodrzeni dostatecne otevrene architektury (MVC) se dokonce da navrhnout i vice moznosti pristupu k systemu, jsem presvedcen, ze jadrem musi zustat tlusty klient, kdy se (napr. pri registracich) pouze na startu nacte struktura a casy kurzu, a potom se volne misto resi dvema pakety UDP - jednoduchost, sila. Webove rozhrani by samozrejme bylo taky mozne, a dokonce nutne (pokud doma funguju pres proxy nebo chci registrovat v nejake internet kavarne), ale rikam, byla to pouze jedna z alternativ pristupu.



Funkcionalitu vsech aplikaci, ktere vesmes pouze meni udaje v databazi a samy zadne slozitejsi algoritmy neobsahuji taky snad neni problem napsat, vesmes se jedna o latku napr. kurzu it_383.
Honza Smolík
úterý 21.2.2006 23:17
V Americe je pro studenty velkým přínosem, že přičuchnou ke skutečnému projektu. Na VŠE velká většina studentů už od raných ročníků pracuje, takže o praxi ve formě práce pro školu nemají příliš zájem. Zvláště pokud by tato práce měla být zadarmo. Pokud bude za peníze, je to v podsatě stejné, jako bys najal programátora-nestudenta.



V Brně není pro programátory tak snadné sehnat práci, jako tady v Praze, takže předpokládám, že pro tamější studenty je tato praxe přitažlivější než pro naše. Navíc na VŠE není až tak moc studentů, kteří by uměli programovat.
pondělí 20.2.2006 10:38
jednoducha otazka: PROC skola nevydala na svych strankach nejake oficialni stanovisko? kdyz jej vydal gitus, slusela by se nejaka reakce, ne?
Jan Tichý
pondělí 20.2.2006 10:52
V březnovém vydání Studentského listu, které vyjde v pondělí 6. března, bude celé téma věnované aktuálnímu vývoji situace kolem ISISu. Do článků v něm se samozřejmě snažíme získat vyjádření všech zainteresovaných stran.
úterý 21.2.2006 22:30
Mozna je to proto, ze na strankach skoly tj. www.vse.cz, aby se prase vyznalo. Neznam horsi web nez je ten "nas" (beru-li v uvahu oficialni). Dale mne zarazi nejednotnost znaceni webu kateder, fakult, akademickych pracovniku atd.

To je takovy problem dohodnout se na tom, ze adresa bude: katedra.vse.cz/prijmeni pracovnika_pusobici_na_te_katedre ?



Äsi chybi vule. Skoda
Martin
středa 22.2.2006 2:20
Me by jenom zajimalo, proc se nikdo z Vas nezamysli, proc Gitus nemel problem s jinymi spolecnostmi pri predavani zakazky a VSE najednou ma... Vynasite rozsudky aniz byste meli dostatek informaci. Z ceho vlastne vlastne vsechno vyvozujete? Z jednoho clanku a jednoho vyjadreni firmy? Nevite vubec nic o tom co je na pozadi...
Jan Tichý
středa 22.2.2006 8:51
Co já vím, tak Gitus měl a má problémy minimálně s jedním dalším projektem, ke kterému jsem se dostal. Bohužel nemůžu nic blíže upřesnit, protože zadavatel si kvůli smluvním vztahům nepřeje to veřejně roztrubovat.
středa 22.2.2006 14:05
Co to placas? ISIS byl od zacatku nedodelana prasarna se spoustou chyb, vzdyt nezvladni pul roku od spusteni udleat ani poradny popisky! I kdyby spoluprace VSE byla minimalni, tak takovej haluz proste nemuzes pustit ven! Studentum se nacitala data jinych studentu, me prvni mesic uplne chybelo 20 kreditu, atd.... to je absolutne neomluvitelne. Jak chces postavit datovou zakladnu celyho studijniho systemu na aplikaci, ktera neustale pada a realne hrozi ztrata dat??
ct
pátek 10.3.2006 10:44
Už jsem tu jednou psal, jak dopadl projekt Gitusu u Českého Telekomu, zcela bezproblémová navigace techniků v terénu, například jedete z Prahy do Plzně za 20 minut v ranní zácpě, potom nazpět jedete do Prahy, a pak jedete do Rudné.
JN
středa 1.3.2006 16:01
http://cz.sun.com/partners/katalog/gitus.html

- to je docela dobré, ne? Uplně dole je V%SE uvedena v referencích, to by mě zajímalo, jestli u ostatních klientů dopadli stejně :-)
čtvrtek 2.3.2006 8:34
Vsak VSE *je* reference, kdokoliv se muze zeptat jak jim to tu slo ... a pokud si to preje sama firma Gitus, tak proc ne, ze? :)
Reklama

Aktuální informace

Odkazy:

Staňte se fanouškem SL

Studentský list na FB

Video:

Jak se dělá SL

ceknito.cz

Sledujte naše videa na YouTube

Studentský list na YouTube

Přihlášení