Kdo nic nedělá, nic nezkazí

Kdo nic nedělá, nic nezkazí

Kvůli nedomyšlenému nápadu z dílny bývalého prorektora Musílka přišla škola zbytečně o celý týden výuky. Další týden se vytratí během „doplňkového“ období na konci semestru, kdy se již také mnoho učit nebude. Není to tak dávno, co paní rektorka na jednom ze svých setkání se studenty rezolutně prohlašovala, že zkrácení výuky na dvanáct týdnů nepřipadá vůbec v úvahu. To by prý byl spíš trimestr, než semestr. A to si naše prestižní univerzita nemůže dovolit! Rok se s rokem sešel a dvanáctitýdenní výuka je tu.

Kvůli nedomyšlenému nápadu z dílny bývalého prorektora Musílka přišla škola zbytečně o celý týden výuky. Další týden se vytratí během „doplňkového“ období na konci semestru, kdy se již také mnoho učit nebude. Není to tak dávno, co paní rektorka na jednom ze svých setkání se studenty rezolutně prohlašovala, že zkrácení výuky na dvanáct týdnů nepřipadá vůbec v úvahu. To by prý byl spíš trimestr, než semestr. A to si naše prestižní univerzita nemůže dovolit! Rok se s rokem sešel a dvanáctitýdenní výuka je tu. Pověst školy kvůli kratšímu semestru patrně neutrpí. Kvůli nekoncepčním novinkám typu přípravného týdne ano.

S výjimkou jedné věty v harmonogramu nikdo z vedení školy nevysvětlil, jaký je vlastně účel celého přípravného týdne. Studenti netušili, kdy mají přijít do školy a jestli vůbec. Přednášející váhali, zda mají vyučovat a co. O těchto nejasnostech kolem zahájení výuky se vědělo dostatečně předem. K zachránění situace stačilo zveřejnit na školním webu jasnou a jednoznačnou zprávu s přesným popisem, jak má co probíhat. Stejný text pak rozeslat e-mailem všem studentům a vyučujícím.

Došlo ale k selhání základních informačních kanálů. Ostatně jako již v minulosti několikrát. Celoškolské stránky propagovaly zmatený, neúplný a nejednoznačný seznam několika málo vyučovaných předmětů. Žádný vysvětlující e-mail nepřišel. Místo něj rektorka Durčáková s děkanem Kleiblem obeslali všechny studenty spamem zvoucím na koncert v Nové aule – na akci se studiem nesouvisející a vedle blížícího se zmatku kolem přípravného týdne zcela podružnou.

(Mimochodem i zmíněná pozvánka zjevně hasila další velký průšvih informačních toků na VŠE. Koncert se totiž konal hned následující den a vůbec nikdo o něm nevěděl. V okamžiku rozesílání o něm dokonce ještě nebyla na školních stránkách ani věta.)

Nebylo by ovšem správné svalovat všechnu vinu na neschopnost školy informovat včas a správně své studenty i zaměstnance. Největší chybou bylo samotné zavedení naprosto zbytečného přípravného týdne. Podat informace o kurzu a sestavit pracovní týmy totiž dovedou vyučující během prvních několika minut, ve zbytku hodiny již mohou normálně přednášet. Vyčlenění speciálního týdne je zbytečné mrhání časem. To však asi prorektoru Musílkovi, ani celému kolegiu rektorky nedošlo.

Známé rčení říká, že kdo nic nedělá, nic nezkazí, a proto zasluhuje prémie. Bývalý prorektor Musílek si prémie rozhodně nevykoledoval. Ne že by na předchozím systému se 14 týdny výuky a třemi týdny zkouškového nebylo co zlepšovat. Studenti například už dlouho volají po prodloužení zkouškového období o jeden až dva týdny a po možnosti rozložit si během něj své písemky a zkoušky rovnoměrně. Nápadů je dost. Než však zavádět změny jako „Musílkův“ týden, to radši nechat vše při starém.

Diskuze

Jak anonymně přispívat do diskuze? Stačí zaškrtnout "Chci zveřejnnit jako host" a vyplnit náhodné jméno a e-mail

Mohlo by vás zajímat

Rozhovor Dvořák, Petr Dvořák, rektor

Petr Dvořák: VŠE bude mít vlastní AI, na volby proti Ševčíkovi si věřím

Jak ovlivní nástup umělé inteligence studium a bude VŠE kontrolovat její využívání? Proč sestavování celoškolského rozvrhu stále není digitalizováno? Co by dělal, kdyby ve volbách rektora prohrál se svým protikandidátem Miroslavem Ševčíkem? Na tyto a další otázky jsme se v rozhovoru ptali stávajícího rektora Vysoké školy ekonomické v Praze, docenta Petra Dvořáka, který se uchází...

iList_YouTube_Úvodní foto

Martin Pánek: Na Ukrajinu jsme vybrali 25 milionů. Naše kyseláče se vypijí za tři dny.

Co se stalo se stranou Svobodných a proč se spojili s SPD? Pomohou zkušenosti ze zahraničních výjezdů při práci v Evropském parlamentu? Jak se pomáhá Ukrajině tři roky od začátku invaze? Proč se liberálové v Česku hádají? Na tyto a další otázky jsme se v rozhovoru ptali Martina Pánka, ředitele Institutu liberálních studií a absolventa...

ilist web

EDITORIAL: Jak jsme z iListu udělali médium pro 21. století

Vážené čtenářky, vážení čtenáři, moji předchůdci měli příležitost pravidelně se na Vás obracet skrze úvodní slova tištěných čísel iListu. Já sám jsem takovou možnost neměl, poněvadž jsme po více než 25 letech jejich vydávání ukončili. Uplynulý akademický rok byl i proto plný změn, které si však krátké ohlédnutí rozhodně zaslouží. iList vznikl na konci minulého...

Messenger_creation_480D3702-E418-4B65-BCCA-BE827FFE50D6

Jakub Kuneš: Ševčík na přednáškách šířil dezinformace, musel jsem se ozvat. Za „Národo“ se stydím.

Proč ve světě upadá klasický liberalismus a naopak nabývají na síle populismus a extremismus? Co vedlo k udělení ceny Liberálního institutu argentinskému prezidentovi Javieru Mileiovi? A je Národohospodářská fakulta Vysoké školy ekonomické v Praze (NF VŠE) odsouzena k zániku? Na tyto a další otázky jsme se v rozhovoru ptali Jakuba Kuneše, ředitele Liberálního institutu, absolventa...